Õpetaja töökava näidis (muusika, 5. klass)
Õpetaja töökava näidis
MUUSIKA 5. KLASS
Koostaja: Anne Ermast
1 tund nädalas, õppeaastas 35 tundi
Kasutatav õppekirjandus:
Roos, H. 2010 Muusikaõpik 5. klassile. Avita: Tallinn.
Roos, H.2010 Muusikaõpetuse töövihik 5. klassile. Avita: Tallinn
Roos,H 2010 Muusikaõpetus 5. klassile CD. Avita: Tallinn
Järv, H- M. Sepp,A 2009 Muusikaõpetus 5 klassile, Avita: Tallinn
Järv,H-M.1998 Muusikaõpetus 4. klassile, Avita: Tallinn
Lisamaterjalid:
Ainsley, R. 2000 Klassikaline muusika. Tallinn: Varrak
Barber, N. Mure, M.2000 Muusikamaailm. Tallinn: Avita
T. Särg Eesti kalendrilaulud viisidega, 2008+ CD Tallinn: Koolibri
http://www.youtube.com/ , http://www.noteflight.com/, http://www.koolielu.ee/, www.virtualpiano.com, www.loodusheli.ee
Õppe-nädal | Teema
Lõiming. Läbivad teema
| Laulud ja hääle arendamine Õpitulemused | Teadmised/oskused Õpitulemused | Pillimäng Õpitulemused | Muusika kuulamine Õpitulemused | Muusikaline liikumineÕpitulemused | Omalooming Õpitulemused |
Füüsiline õpikeskkond:Naturaalklaver, tabelid (rütmitabelid, heliastmik, rändnoot) | Füüsiline õpikeskkond:Orffi instrumen-taarim,plokkflöödid ja/ või väikekandled, jm | Füüsiline õpikeskkond:
DVD-d, DVD mängija, internet, CD-d, CD-mängija Data-projektor
| Füüsiline õpikeskkond:
CD-d, CD-mängija, klaver, suurema ruumi kasutamise võimalus
| Füüsiline õpikeskkond:
Orffi instrumentaarium, Plokkflöödid ja/või väikekandled jm
| |||
1.-2. nädal | Muusika mõju
Lõiming:
Eesti keel (teksti mõtestamine, väljendusoskuse arendamine);
matemaatika ( tm, rütmivältused);
kehaline kasvatus
(loovliikumine);
Läbivad teemad:
Väärtused ja kõlblus
(muusika kui ajatu suhtlusvahend, muusika kui väärtus
tehnoloogia ja innovatsioon(muusikalise teabe otsing - IKT).
| Tere hommikust!
muusikalist Imelaps
P. Rips (lk 6)
Kuulmise järgi.
| Tere hommikust!
| Tere hommikust!
| Tere hommikust!
(CD 1, 1) P. Rips
| Tere hommikut!
| Rütmi- ja silbitamismäng Tere hommikut'!* *
|
Muusika me sees
T. Kõrvits, sõnad P. Aimla ( lk. 8)
Kuulmise järgi.
reipalt, vastavalt võimekusele intonatsioonipuhtalt.
| Muusika me sees
(TV lk 5d),
| Muusika me sees
|
oma arvamust,
(TV lk 4-5. Vajadusel kasutab IKT-d).
| ||||
3.-5.
nädal
| Muusika väljendusvahendid
(kaheksandik- taktimõõt)
Lõiming:
eesti keel (teksti mõtestamine);matemaatika
( helivältused, rütmid, taktimõõt).
Läbiv teema:kultuuriline identiteet(muusika eesti rahvusliku identiteedi kujundajana).
| Muusika me sees
( kordavalt) (lk 8)
|
(lk 12,13)
| Hard Rock Hallelujah
T. Putaansuu Lordi
( www.youtube. com eurovisioon 2006 ja TTÜ meeskoori esituses) või (CD1, 3).
|
|
| |
Viire takka
Eesti rahvalaul (lk 21)
(kaheksandik taktimõõt)
Astmete järgi
|
rütmivältuseid kaheksandiktaktimõõdus ja oskab neid plaksutada,
( TV ül 4)
|
Viire takka
| Viire takka * *
(www.youtube.com 5) Haaslava meeskoori topeltkvartett.
| ||||
6.-8.
nädal
| Tere, sügis! Pidekaar
Sidekaar
Lõiming:
eesti keel (teksti mõtestamine);
matemaatika
(pide,-sidekaarega hälivältused rütmid, tm);
loodusõpetus
(saamide asukoht kaardil).
Läbiv teema:Kultuuriline identiteet
(rahvakalendri tähtpäevad, esivanemate pärandi väärtustamine, kultuuride mitmekesisus)
| Tere, sügis!
M. Wunderlich (lk 22)
Kuulmise ja astmete järgi.
| Tere sügis
kasutab musitseerimisel, ( tv ül 6),
| Tere, sügis!
| Sügis A. Vivaldi
(CD 1, 8)
Torm süidist nr.1. J.Sibelius ( CD 1, 9)
väljendusvahendite kaudu (TV ül 5).
|
| |
Loi, loi,
Nunnuko nuu Saami joig (lk 24)
Astmetega.
|
Loi, loi, Nunnuko nuu
| Saami Musical Tribute(www.youtube.com)
leiab muusikas pidesid.
| Loi loi, Nunnuko nuu
* Liigub muusika/laulu saatel.
| Loi, loirühmatööna
| |||
Mardi tantsulaul Rahvalaul Hanilast.(lk 44)
Ettevalmistavalt astmetega.
| Mardi tantsulaul
| Mardi tantsulaul (Eesti kalendrilaulud viisidega (CD –8)* *
|
| Mardilaul
loob mardi-laulule uusi värsse.
| |||
9.-10. nädal | Tempo:largo,andante, moderato,
allegro, presto
Dünaamika:(kordavalt)
piano, forte, mezzopiano, mezzoforte, >, <.
Lõiming:
eesti keel (teksti mõtestamine);matemaatika (tm, helivältused);
itaalia keel
(tempo- ja dünaa-mikamärgid).
Läbiv teema:
tehnoloogia ja innovatsioon
(õpitu kinnistamine interaktiivse mängu kaudu).
| Nõiaelu Ü. Vinter, sõnad E. Vetemaa
(lk 30)
Kuulmise järgi.
|
( tv ül 7, 8, 9).
Valikuliselt:
Interaktiivne mäng tempo- ja dünaamikamärkide kinnistamiseks: www.koolielu.ee LINKA. Ermast
| Ungari tants nr 5 J. Brahmns
| Ungari tants nr.5.J. J. Brahmns
(CD 1,12).
| Interaktiivne mäng
|
Interaktiivne mäng
|
11.
nädal
| Meloodia Lõiming:
eesti keel (teksti mõtestamine);matemaatika(helivältused, tm);
kunst
(meloodia kuju-tamine värvides);
loodusõpetus
(kodukoha ja eesti tasapinnad, mäed).
Läbivad teemad:
keskkond ja jätkusuutlik areng(loodushoid);
tervis ja ohutus
(tervislik eluviis kui väärtus).
| Mäkke ronimine(lk. 14)kaanon.(Kordavalt 4. kl)* * (lk.39)
|
Tule metsa,
|
| Mäkke ronimine
suunal edasi ja tagasi (kasutabsamm, jooksen, seis).
| ||
Tule metsa R. Rannap, O. Arder (lk 40)
Kuulmise järgi.
| Õunalaul R. Rannap
Ruja.( youtube)
|
| |||||
12.-13. nädal | Advent
C-duur, a-moll helistik
Rene Eespere Lõiming:
eesti keel (teksti mõistmine);matemaatika(taktimõõt, helivältused, duuri valem);
käsitöö (kindakirjad).
Läbiv teema:tehnoloogia ja innovatsioon(interaktiivse veebikeskkonna kasutamine musitseerimisel) | <span style="background:#FF7F50"</span>R.Eespere, sõnad L. Tungal ( lk. 52) Kuulmise järgi
|
(kasutab võimalusel programmi:VirtualkeyboardLINK).* *
| Kindakiri
Mängib C-duuri, a- molli klaveril. | Ärkamise aeg
R. Eespere ( CD 2 ,5)
|
| |
Kalevipoja laul
eesti rahvalaul (lk 51).
Astmete ja tähtnimedega.
|
| Kalevipoja laul
| |||||
14.-15. nädal | Jõulude ootus Lõiming:
eesti keel (teksti mõtestamine);
matemaatika ( tm, helivältused);
kunst
(muusika väljendamine värvides);
inimeseõpetus
(advent, jõulud);
loodusõpetus
(loodusnähtused talvel).
Läbiv teema:
Väärtused ja kõlblus(pere- traditsioonid kui väärtus).
| Haldjate jõuluöö
V. Sefve ( lk 63)
Astmete ja kuulmise järgi
| Kinnistab õpitud astmeid ja helivältusi (TV ül 16) (lk 54),
| Haldjate jõuluöö
| Jõuluingel O. Ehala
Angels Enya
| Haldjate jõuluöö
grupitöö
Valikuliselt:
| |
Lumehelbeke
R. Pajusaar (lk 60)
Astmete järgi.
|
|
Lumehelbeke
'* Saadab vahemängu trianglil/ soprankella-
mängul (lisada vahemängus sosinal tasa-tasa).
| |||||
2. pool-
aasta
16.-18.
nädal
| Minu emakeel ja kodu
G-duur helistik
e-moll helistik
Lõiming:
eesti keel
(teksti mõtestamine);
matemaatika
(taktimõõt, helivältused)
Läbiv teema:kultuuriline identiteet(traditsioonide väärtustamine);
tehnoloogia ja innovatsioon(interaktiivse veebikeskkonna kasutamine musitseerimisel);väärtused ja kõlblus(kodu kui väärtus).
| Emakeel T. Raadik,
(lk 76)
Astmete ja kuulmise järgi.
| Emakeel
|
|
( liiguvad need, kes pilli ei mängi).
|
Valikuliselt:
| |
Meil aiaäärne tänavas Eesti rahvaviis, sõnad L. Koidula (lk 77) Astme- ja tähtnimedega.
| Meil aiaäärne tänavas
seostab e-molli helirida ja kolmkõla klaviatuuriga ( TV ül 20).
| Meil aiaäärne tänavas
| Meil aiaäärne tänavasK. Türnpu
(CD 2, 8)
| ||||
19.-20.
nädal
| F-duur helistik d-moll helistik Lõiming:
eesti keel
(teksti mõtestamine);matemaatika
(duur ja moll helilaadi valem, taktimõõt, helivältused),
loodusõpetus(kodukoha, Eesti veekogud).
Läbiv teema:
tehnoloogia ja innovatsioon
(helistike mängimine interaktiivses keskkonnas).
| Sabalaul
M. Hunt ( lk 84)
Kuulmise ja osaliselt astmete järgi.
| Sabalaul
| Sabalaul
| Sabalaul
| Sabalaulul
| |
Luukere meresõit
T. Aints, sõnad Wimberg ( lk 86)
Kuulmise ja osaliselt astmete järgi.
| Luukere meresõit
iseloomustab kõlaliselt moll-helilaadi,
|
(metoodiline võte: küsimus- vastus).
|
|
| |||
21.-22. nädal | Eesti Vabariigi sünnipäevKordamine Lõiming:
eesti keel, kirjandus
(M. Veske, teksti mõtestamine, väljendusoskuse arendamine, värsirea koostamine); kunst
(muusika visualiseerimine);
ajalugu
(laulev revolutsioon);
loodusõpetus (eesti kaart ja maakonnad).
Läbiv teema:
kultuuriline identiteet
(rahvuskultuur identiteedi kujundajana); väärtused ja kõlbluspärimuskultuuri ja eesti muusika väärtustamine).
| Kas tunned maad
F. Berat, sõnad M. Veske (lk 90)
Kuumise järgi.
| Kas tunned maad
| Kodumaine viis
( CD 3, 2) Heino Eller
| Kunstitöö:
Minu armsaim paik Eestis
| ||
Mu isamaa, mu õnn ja rõõmF. Pacius, sõnad J. V. Jannsen ( lk.91)
|
| Koit T. Mägi (CD 1, 16).
| |||||
23.-24. nädal | Koorilaul eestluse kandjana Kooriliigid Lõiming:
kirjandus
( F. Kuhlbars, teksti mõtestamine); kehaline kasvatus
( liikumise lisamine);
ajalugu
(laulupeo traditsioon).
Läbiv teema:
kultuuriline identiteet(koorilaul kui eestluse kandja laulupidude traditsiooni kontekstis.
Taotlus – innustada õpilasi laulma kooris).
| Valikuliselt:
a)Kui Kungla rahvas
K. A. Hermann, sõnad F. Kuhlbars ( lk. 24)
Kuulmise järgi.
|
| Kui Kungla rahvas
| Segakoor-
Kui Kungla rahvas
K. A. Hermann
(DVD Maa ja ilm laulupidu- rokikoor
(segakoor)
Naiskoor-
Ei saa mitte vaiki olla M. Härma
Poistekoor-
Tule metsa- R. Rannap
Lastekoor-
Majake mere ääres Ü. Vinter,
Mudilaskoor- Burattino laulO. Ehala
Meeskoor-
Muhu tants
Ühendkoor-
Mis maa see on
Sisask (www. youtube.com X1 Noorte laulupidu)* *
iseloomustab neid.
| Kui Kungla rahvas
|
(leiab teavet IKT abil),
Kui Kungla rahvas
|
b) Kui mina laulan
M.Saar (lk 102)
Ettevalmistavalt astmetega.
| Kui mina laulan
| ||||||
25.- 26. nädal | Orkester Dirigent Lõiming:
kirjandus
teksti mõtestamine, L. Tungal); matemaatika(taktimõõt, helivältused);
Läbiv teema: väärtused ja kõlblus
(eesti instrumentaal-muusika väärtustamine).
| Valikuliselt:
a)Pillimehed J. Haydn, sdn H.Roos, sõnad L. Tungal ( lk 103)
Kuulmise järgi.
|
pillirühmi ja pille,
(lk 104-107 ül 25)
| Pillimehed
(TV lk 44 partituur)
| Sümfooniaorkester, dirigent Neeme Järvi Peer Gynt E. Grieg (http://www.youtube.comBerliner Philharmonice)* *
Puhkpilli orkester-
Popsidwww.youtube.comPopsid- Sepapoisid)* *
| Pillimehed,
|
|
b)Muusikamaias
H. Hindpere, sõnad O. Roots (lk 108)
Kuulmise järgi. Laulab vahelduvas tempos A-osas jutustavalt, B-rütmikalt, selge diktsiooniga, vastavalt võimetele -kahehäälselt. | Muusikamaias
| Muusikamaias
| |||||
27.-30. nädal | Eesti rahvamuusika Regilaul
Uuem rahvalaul
Mart Saar, Veljo Tormis, Cyrillus Kreek Rahvalik laul Lõiming:
kirjandus
(J. Hurt, teksti mõtestamine)
ajalugu
(eesti kultuuri- pärimus);
kunst, käsitöö
(rahvariide motiiv).
Läbiv teema:
kultuuriline identiteet(regilaulu väärtustamine);
tehnoloogia ja innovatsioon (õpitu kinnista-mine IKT abil)
| Loomine
regilaul Jõhvist ( lk 112)
Ettevalmistavalt astmetega,
|
Valikuliselt:
LINK ( A. Ermast)* * )
| Loomine
| Valikuliselt:
a) regilaul autentses esituses Kiigele
(Eesti kalendri-laulud viisidega CD, 68)* *
b) regilaulu töötlus -ansambel “Mälutagune”Upa upa põllukene e (CD 1 Tore sõit )* *
c) Regilaulu töötlus-V. Tormis Raua needmine(youtube. com RAM, Metsatöll)* * d) regilaulu töötlus- ans. Oort Öised orjad
(www.youtube.com)
e) regilaulu autentne esitusÖised orjad
CD 3 ,15)
| Loomine rühmatööna
|
|
Laulge poisid
Eesti rahvalaul (lk 119)
sõnad A. E. Thomson
|
(lk 118, TV ül 28)
| Laulge poisid
ja refräänis pinginaabriga kehapillil.
|
| Laulge poisid
| |||
30.-32. nädal |
Eesti rahvapillid
(kordavalt)
Rahvatants Polka, valss Lõiming:
eesti keel
(teksti mõtestamine, väljendusoskuse arendamine);
matemaatika
(tm, helivältused);
ajalugu
(eestlaste pärimus, rahvapillid, rahvatants);
kehaline kasvatus(liikumine, tants).
Läbiv teema:kultuuriline identiteet
(eesti pärimuskultuuri väärtustamine ja edasikandumine)
| Valikuliselt:
a)
Talurahvamäng eesti rahvamäng ( lk 129)
Kuulmise järgi, ettevalmistavalt astmetega
|
| Eesti rahvapillid:
a) Võimalusel Teatri- ja Muusikamuuse-umi külastus,
b) kodukandi rahvamuusika ansambli kontsert.
| Valikuliselt: parmupill-Parmupillipolka
(CD 4, 2);
torupill-
Labajalavalss
( CD4, 3)
sarv-Sarvelugu
(CD 4, 4)
vilepill-Taaveti polka (CD 4, 7);
lõõtspill- Julge Juuli polka
(CD 4, 9).
| Talurahvamäng
| Talurahva-
mäng
|
b)Targa rehealune
(H. M. Järv Laulik 4. kl, lk 15)
Ettevalmistavalt
astmetega.
|
| Targa rehealune
|
Vanamoodu reinlender(CD,4 14), Ingliska
(CD 4,15); Pulmakokkade labajalg (CD 4,17); StraussTriks traks polka (CD 4, 26) ja Marupolka (CD 4, 8)
| Targa rehealune
(`3)
| Valikuliselt:
| ||
33.-34. nädal | Emadepäev Eesti heliloojate muusikalid*
(lisateema* )
Lõiming:
kirjandus
(teksti mõtestamine, muusikalide süžee);matemaatika
( taktimõõt, helivältused);
kodundus
(toidu valmistamine).
Läbiv teema: väärtused ja kõlblus
(pere kui väärtus )
tervis ja ohutus
(tervislik toitumine).
| Kimbuke kevadet
S.Kaasik ( lk 142)
Astmete järgi.
|
| Kimbuke kevadet
| Laul emale
A. Mattiisen
|
| |
Saab sööki ja jooki
Ü. Vinter, sõnad E. Vetemaa
Muusikalist Pipi ( lk. 131)
Kuulmise järgi.
|
| Detektiiv Lotte
(www.youtube.com Vanemuise etendus)* *
(solist, orkester)
| Saab sööki ja jookiräfrään:
(paaristöö).
| Saab sööki ja jookirefrään:
| |||
35. | Kordamine Õuesõpe Lõiming:
eesti keel
(teksti mõtestamine);matemaatika
(taktimõõt, helivältused);
loodusõpetus ( helid looduses).
Läbiv teema: tervis ja ohutus (tervislik looduslähedane õpikeskkond-õuesõpe). | Lugu otsas R. Päts, tekst rahvaluulest
( lk 146).
Kuulmise ja astmete järgi.
|
Õpitu kinnistamine. |
|
|
|
|
Õuesõpe - Kohtumine põneva isiksusega, mis seotud kaudselt muusikaga (nt linnuteadlane, zooloog, füüsik ), aga ka muusiku(te)ga.
Ühislaul - loodusega seotud ühislaulude laulmine.
Lõiming:
|
- põhiõppevaras mittesisalduv õppematerjal.
(`1) loob liikumise valitud muusika väljendusvahendile. Ülejäänud rühmaliikmetel on ülesanne arvata, millisele muusikalisele väljendusvahendile liikumine loodi* *
(`2) Õpimapis sisaldub nt lühiuurimus, ristsõna või mõistatus, muinasjutt - nt teemal kuidas pill tekkis, mil moel sai omale kuju või hääle.Töö illustreeritakse pilli joonise või fotoga. Õpilased avaldavad arvamust, milline uurimuse osa kõige enam meeldis* *
(`3) liigumine “ahelketina” .Viimane keti lüli kaasab uusi liikmeid, kuni liigub kogu klass* *
Dar vienas nuostabus straipsnis. Labai išsamus ir informatyvus. Ačiū už dalinimąsi!
ОтветитьУдалитьMuusikaline CD Eesti